marți, 14 aprilie 2020

Texte cu elice



Trîndăvie agitată*

„E lesne de observat că oamenii care nu fac nimic sînt veşnic ocupați. Trîndăvia nu le lasă o clipă de libertate. Cînd dracu să le facă pe toate? Sînt atît de obosiți din pricina inactivității, de parcă ar trage la galere... Niciodată nu stă locului. Mereu se simte agitat, grăbit, între două trenuri... Lipsa de activitate îl acaparează în întregime. Oricît ar părea de ciudat, şi trîndăvia trebuie organizată... Nici lenea nu se naşte spontan, şi ea trebuie îngrijită, protejată, spălată, piptănată. Ca să-ți păstrezi neîntinată lenea, trebuie să munceşti, să te zbați... Şi mai ales trebuie s-o aperi de tot felul de ispite. (...) Culmea e că X se trezește cu noaptea în cap, ca să aibă timp să-și risipească timpul.”
Teodor Mazilu
(*din volumul „Elegie la pomana porcului”, ed. Albatros, 1976, p. 24)



Niciun comentariu:

Vise & amintiri

„ M i-am pierdut bunicii și părinții, nu mi-am întemeiat propria familie, n-am copii și mă amăgesc că am prieteni (acele personaje cu care m...