vineri, 3 aprilie 2020

Paraponu’ zilii

„Ilfov şi Petrov”. Pe net circulă, printre multe altele asemenea și această miştoacă „perlă” anonimă, o parafrază mucalită vizavi de numele celor doi celebri scriitori ruşi, pre numele lor adevărate Ilia Arnoldovici Feinzilberg şi Evghenii Petrovici Kataev, mult mai cunoscuţi sub pseudonimele lor literare, Ilf şi Petrov. Habar nu ştiu dacă autorul ei este un proaspăt picat la bac-ul de anul trecut sau, mai degrabă, un profesionist (anonim) al butadelor. Doar singur Bunul Dumnezeu poate să ştie...
În schimb, într-o revistă culturală cu ştaif (nu-i dau numele din pricina respectului pe care ÎNCĂ i-l port) citesc o ştirucă (nesemnată) în care autorul anonim o ţine gaia-maţu’, comentînd isprăvile galonatului campion de ciclism...

Louis Armstrong! Cum numele apărea astfel grafiat de cîteva ori în cuprinsul textului, orice greşeală de corectură era exclusă din start şi nici de vreo butadă nu putea fi vorba, atîta vreme cît autorul nostru se lua foarte în serios cu informaţia dumisale... Drept pentru care, nu-mi rămîne altceva de făcut decît să aştept cu nerăbdare ştirea bombă despre concertul pe care-l va susţine pe Lună, trompetistul Lance Armstrong! La cît de mediatizate au fost odinioară amarele veşti legate de retragerea tuturor titlurilor şi premiilor campionului la ciclism (din pricina dopajului dovedit) Lance Armstrong şi despre moartea cosmonautului octogenar Neil Armstrong (primul om care a păşit pe Lună, în 1969), continui să fiu stăpînit, deşi a trecut ceva timp de la citirea tembelelor dumisale rînduri, de-o nedumerire iremediabilă, doar la gîndul că redactorul (sau cine-o fi fost, că puţin importă!) prestigioasei reviste a putut comite o asemenea gafă impardonabilă... „Oh My God!” şi-ar fi spus, fără îndoială, în barbă, crucindu-se, regretatul muzician şi trompetist de geniu, mucalitul Louis „Satchmo” Armstrong, la citirea unei asemenea trăznăi...

Niciun comentariu:

Vise & amintiri

„ M i-am pierdut bunicii și părinții, nu mi-am întemeiat propria familie, n-am copii și mă amăgesc că am prieteni (acele personaje cu care m...