vineri, 3 aprilie 2020

Lumea în care (încă) trăim

Mercenari sanitari dezertori

Jurnalistul C. T. Popescu, pe pagina dumisale de FB, spune azi, citez, „președintele Iohannis recurge la metoda strămoșească: îi cointeresează cu o șpagă de 500 euro pe medicii care lucrează cu pacienți Covid.” Eu nu cred că este vorba despre o șpagă. Medicii, în general, iau șpagă (în mod neoficial și ilegal), exclusiv de la noi, pacienții lor. Șeful statului le poate oferi în mod oficial, acestor adevărați mercenari sanitari dezertori numiți încă „medici” (sînt și excepții printre dumnealor, din ce în ce mai puține, helas!), pentru că asta sînt, niște mercenari de rînd și, ca oricărui mercenar*, care este plătit pentru prestația sa, o soldă. Iar acum, ce face președintele? Solicită mărirea soldei în mod excepțional, nu pentru merite deosebite, ci pentru a stopa/diminua dezertările. Dar dumnealui, probabil că nu știe ce primeau, odinioară, adevărații mercenari care dezertau: pedeapsa capitală.
Ceea ce face dl Iohannis acum nu e altceva decît un mod de a acorda un fel de bonificații unor potențiali dezertori, în loc să propună o lege în procedură de urgență (ca-n Italia, bunăoară), că tot e decretată starea de urgență, care să stipuleze, negru pe alb, ca medicilor care dezertează, sub diferite forme (ziceți-le cum vreți: pensionări, concedii medicale sau fără plată, demisii ș.cl.) în asemenea situații limită, chiar disperate dacă nu chiar tragice, să-și piardă dreptul de a mai practica vreodată medicina. Să fie decăzuți din statutul de medic, fără dreptul de a mai profesa vreodată, în amărîta asta de țară, această meserie, căreia mulți îi spun „nobilă”. Și poate că este chiar așa: nobilă, pe bune. Meserie pe care, de altfel, nu i-a obligat nimeni să și-o aleagă...
A bon entendeur, salut!

* Conform DEX, mercenarul este acea persoană care face orice fel de servicii în schimbul banilor sau al unor avantaje materiale. Cu alte cuvinte, care-și vinde serviciile.

Niciun comentariu:

Vise & amintiri

„ M i-am pierdut bunicii și părinții, nu mi-am întemeiat propria familie, n-am copii și mă amăgesc că am prieteni (acele personaje cu care m...