duminică, 5 aprilie 2020

Poemoteca

Ileana & Romulus 
IPOSTAZE
Cenușăreasa? Dactilografă arivistă
Care știe că prinții sunt proști și există.

Făt-Frumos? Fante profitînd de prilej,
Amator de blonde, prins în propriile mreji.

Baba-Cloanța? Pensionară cu astm,
Figurînd – în «travesti» – roluri negative, de basm.

Zmeul? Rentier modest, cu faimă lubrică,
Ratat compromis de opinia publică.

N-a stat cu ei de vorbă, nu i-a văzut nimeni
Pe-acești familiari tuturor ipochimeni.

Numai eu îi cunosc, îi deplîng sastisit de ei, numai eu
Sunt cenușăreasă, făt-frumos, babă-cloanță și zmeu.

EVOCARE
De cîtă iubire eram în stare,
Adă-ți aminte – în studenție.
De cîte poetici nobile, rare:
Glorii și riscuri – flamură ție.

Ce rute crîncene prin timp întoarse,
Cîte popasuri, cîte săruturi,
Ce punți prăvălite, ce flote arse,
Cîte ciocniri, ce sunet de scuturi...

Clipele tinere și idolatre,
Încă mi-e sete – plină e cana?
Părul tău flutură prin amfiteatre...
Timpul reține-l: scade, Ileana.

Romulus Vulpescu
(5 aprilie 1933 –18 septembrie 2012)

(din volumul „Arte & Meserie”, antologie, editura Cartea Românească, 1979)

 

Niciun comentariu:

Vise & amintiri

„ M i-am pierdut bunicii și părinții, nu mi-am întemeiat propria familie, n-am copii și mă amăgesc că am prieteni (acele personaje cu care m...