joi, 2 aprilie 2020

Fața luminoasă a lumii

Se spune că Zeffirelli își dorea ca Iisus să fie interpretat în celebrul său film, „Iisus din Nazaret” (1977), de Al Pacino sau de Dustin Hoffman, însă cînd a văzut ochii albaștri ai lui Robert Powell, a realizat că acesta este cel mai potrivit actor pentru acest rol. Inițial, Robert Powell fusese ales pentru a interpreta rolul lui Iuda. Însă, cu două zile înainte de începutul filmărilor, actorul a apărut pe platou cu haine lungi și cu părul desfăcut. Un figurant a strigat: „Doamne!” Acesta a fost momentul în care Zefirrelli s-a hotărît să îl distribuie în rolul lui Iisus.
Gianfranco Corsi „Franco” Zeffirelli alături de Robert Powell
pe platourile de filmare la „Iisus din Nazareth” (1976)
Imediat, Robert Powell a început un regim alimentar drastic, ascultînd cu sfințenie toate indicațiile regizorale date de Zeffirelli, cu inflexibilitatea-i recunoscută. În plus, a fost nevoit să se și căsătoarească cu iubita sa, înainte de începerea filmărilor, pentru că Zeffirelli, un tip cu o educație catolică severă, n-a vrut ca interpretul lui Iisus să „trăiască în păcat”.
În 1992, publicația „Daily Mail” scria că Robert Powell este singurul actor care a reușit să-l transforme pe Iisus într-un sex-simbol…
Eu cred că, mai degrabă, e tocmai viceversa:interpretînd magistral personajul din acest rol, nu Isus ci Robert Powell a devenit, incontestabil și pentru totdeauna, un sex-simbol...


Niciun comentariu:

Vise & amintiri

„ M i-am pierdut bunicii și părinții, nu mi-am întemeiat propria familie, n-am copii și mă amăgesc că am prieteni (acele personaje cu care m...