sâmbătă, 11 aprilie 2020

Filmoteca de dinamită


Carol I, Rege al României
(8.04.1839–27.09.1914)

A fost al doilea fiu al princepelui Anton de Hohenzollern-Sigmaringen. În timpul domniei sale (1866–1881, domnitor și 1881–1914, rege) a a fost proclamată independența României (9 mai 1877). Ridică reședința de vară și loc de odihnă numită Castelul Peleș,  unde Consiliul de Coroană hătărăște (3.VIII. 1914), participarea țării, alături de Germania și Austro-Ungaria la Primul Război Mondial. A elaborat lucrări de specialitate în domeniul militar, memorialistice ș.a. Este înmormîntat în necropola regală de la Curtea de Argeș.


Niciun comentariu:

Vise & amintiri

„ M i-am pierdut bunicii și părinții, nu mi-am întemeiat propria familie, n-am copii și mă amăgesc că am prieteni (acele personaje cu care m...