vineri, 3 aprilie 2020

Poemoteca (azi, de Sf. Cuvios Nichita Mărturisitorul și Ilarie)

Bunavestire*
I
M-am născut la 25 martie,
în ziua de Bunăvestire.
zăpada nu se topise încă,
țurțurii se desprindeau de pe streșini.
Era într-o vineri
înainte de Paști
și lumea se ducea la vecernie.

II
La al treilea
cîntat al cocoșilor
pe mama o apucaseră
durerile facerii,
cînd Petru se lepăda de Cristos.

III
Un dangăt trist
îmi acoperi primul țipăt.
Mama plîngea
spunînd că m-am născut prea tîrziu.
Afară se însera
și tata era furios.

IV
Clopotul bătea
tot mai tare.
Tata se rădea pînă la sînge.
Fratele și sora
pîndeau tăcuți la fereastră.

V
Am deschis ochii
în săptămîna patimilor
și am privit lumea.
Lumea era tristă.
Iuda îl vindea pe Cristos.
Pilat se spăla
pe mîini. Plîngeam.

VI
Veniră primele păsări,
din ramuri de mirt
își făcură primele cuiburi.
Sub fereastră
înflori liliacul.
În sat se spînzură un om.
Primul fulger
spintecă cerul.
Clopotul se frînse în două.
Tunetul sparse fereastra
prin care se zărea
lumea. Ningea.

VII
A doua zi după Paști
am fost botezat
cu apa în care
Pilat se spălase pe mîini.

VIII
Mama mă strînse la piept.
Tata năvăli beat în biserică.
Fratele se ghemui sub fereastră.

Era a doua zi după Paști!
* din volumul „Câmp negru”, ed. Cartea Românească, București,1982, pp. 92-94

Niciun comentariu:

Vise & amintiri

„ M i-am pierdut bunicii și părinții, nu mi-am întemeiat propria familie, n-am copii și mă amăgesc că am prieteni (acele personaje cu care m...