vineri, 3 aprilie 2020

Lumea în care (încă) trăim

Natan Șaransky
Cum rezistăm în izolare/ carantină

Marele disident al regimului comunist din URSS ne dezvăluie, în numai trei minute, ce putem face cînd trecem prin situații limită percum cele generate de izolare sau carantină. Șaransky, după vreo 9 ani de puscărie, jumătate la izolator și apoi ani întregi de arest la domiciliu, știe exact ce spune. Experiența și sfaturile sale, ne pot fi de un mare folos. În același timp, pe o serie de site-uri ale ambasadelor Israelulului din întreaga lume sînt postate asemenea filmulețe, foarte utile, realizate cu/de persoane care au trăit asemenea experiențe…

Un om care a fost închis de regimul sovietic timp de 9 ani. Jumătate din de recluziune a petrecut-o la izolare. Ne oferă sugestii extrem de utile, valorificabile în perioada epidemiei Coronavirus. Natan Șaransky, fostul președinte al Agenției Evreiești pentru Israel, a fost încarcerat pentru activitatea sa de activist pentru drepturile omului. Ne putem imagina cîte lucruri știe despre traumele care pot apărea în urma lungilor perioade de claustrare. Pe măsură ce omenirea, în aceste zile, se izolează drastic pentru a combate răspândirea pandemiei, sfaturile lui Șaransky nu pot fi decît salutare...
(Mulțumiri prietenului Liviu ANTONESEI)

Niciun comentariu:

Vise & amintiri

„ M i-am pierdut bunicii și părinții, nu mi-am întemeiat propria familie, n-am copii și mă amăgesc că am prieteni (acele personaje cu care m...