vineri, 5 octombrie 2018

Nino despre Nini*
(în șapte trepte)
7.
Prima este vorba de spirit a lui Nichita, când au trecut deasupra Bucureştiului două elicoptere. În tăcerea consternată a tuturor, Nichita a spus, după câteva momente: S-or fi certat. Iar ca glumă de bon ton, pe când Nichita redusese drastic raţia de sirop cu aromă de struguri, aveam în dulapul de sub televizor o sticlă de bună calitate. Stăteam ca sfinţii pe marginea patului şi, din când în când, Dora intra să vadă dacă se respectă embargoul. Ne-a văzut privind telejurnalul cu multă atenţie, ceea ce i s-a părut, de la început, suspect. Intrând, a doua oară, şi găsindu-ne ascultând muzică populară, era clar că ceva nu era în ordine. Iar când, în sfârşit, ne-a surprins urmărind nemişcaţi desenele animate, s-a prins, evident, şi s-a dus ţintă la dulăpior, de unde ne-a confiscat sticla.”
(Fine)
* Ion Stratan despre Nichita Stănescu

(dintr-un interviu realizat de un prieten: Leonida Corneliu Chifu,
 apărut în „Gazeta Prahovei”, 20-21 iulie 2005)

Nino în ultimii ani ai vieții...

Niciun comentariu:

Vise & amintiri

„ M i-am pierdut bunicii și părinții, nu mi-am întemeiat propria familie, n-am copii și mă amăgesc că am prieteni (acele personaje cu care m...