vineri, 5 octombrie 2018

Nino despre Nini* 
(în șapte trepte)
2.
„L-am întâlnit personal prin intermediul prietenului meu Traian T. Coşovei şi al iubitei lui Nichita, care urma să-i devină soţie, Dora. Nichita glumea: Veniţi, prieteni, s-a redeschis terasa ! Era îmbrăcat în cămaşă militară, în care e fotografiat şi pe Epica Magna, cu pantaloni de doc crem şi uriaşi pantofi Adidas în picioare. Traian (T. Coşovei - n.r.) m-a prezentat ca un poet în preajma debutului (dacă aş fi ştiut cât va mai dura, nici n-aş mai fi pomenit de aceasta), ploieştean şi cârcotaş când ţi-e lumea mai dragă. Nichita s-a învârtit în jurul mesei, ne-a servit cu cafea şi ne-a întrebat dacă avem - cum zicea el - Marfa Petrovna, adică poezii noi, să i le prezentăm. Am citit pagini din volumul care urma să apară în 1981, „Ieşirea din apă”. Nichita avea un triplu plan (cel puţin triplu): să tipărească Epica Magna, să obţină, în perspectivă, premiul de la Struga şi să-şi completeze colecţia de monede romane prin schimburi extenuante şi vizionare, pe care numai imaginaţia lui feerică le punea într-o ordine care e de fapt a visului.” 
(va urma)

* Ion Stratan despre Nichita Stănescu

(dintr-un interviu realizat de un prieten: Leonida Corneliu Chifu,
 apărut în „Gazeta Prahovei”, 20-21 iulie 2005; în fotografie, cu Traian T. Coșovei)

Nino & Traian T.

Niciun comentariu:

Vise & amintiri

„ M i-am pierdut bunicii și părinții, nu mi-am întemeiat propria familie, n-am copii și mă amăgesc că am prieteni (acele personaje cu care m...