joi, 11 octombrie 2018

Haihui printre sunete (...și cuvinte)

Asaf Avidan

„Dacă e să cădem suficient de mult, mai este asta o cădere?”
Lewis Carroll
(„Alice în țara minunilor”)


Leonard Cohen a scos primul său album la 30 de ani și a fost, mai înainte, poet. Însă majoritatea muzicienilor au făcut muzică încă din adolescență. Simt un oarecare regret privind abilitățile mele tehnice. Mi-aș fi dorit să fi făcut asta de 25 de ani și nu doar de 10, doar pentru ca degetele mele să poată face ceea ce vreau eu să facă. (...) 
Nu cred în această prostie New Age. «Sînt artist pentru că fac artă.» Nu, ești artist pentru că te investești pe tine în artă. Nu pui albastru pe pînză doar pentru că te simți trist – ar trebui să cunoști tehnicile, să știi de ce folosești albastrul și de ce acea pînză anume. Sînt atîția oameni mari care au făcut asta înaintea ta și trebuie să-i privești cu atenție, trebuie să te uiți spre viitor și să te întrebi ce vrei să lași tu pentru alții. (...) 
Sînt un om neprotejat – de mult timp mi-am dat jos acest înveliș protector și pentru mine asta e viața, orice altceva e o pierdere de timp. Nu înțeleg de ce s-ar proteja cineva de a simți emoții. Pentru mine, să retrăiesc aceste sentimente în fiecare seară, pe scenă sau cînd înregistrez ori scriu, mi se pare aproape ca și cum asta e menirea mea ca om.” 
Asaf Avidan
(poet și muzician)



Poet of the Wind

The Study on Falling

Marika Leila Roux
Study On falling

2 comentarii:

Unknown spunea...

Merci! Excelent!

Bogdan-Lucian Stoicescu spunea...

Ascult muzică de-o viață (cum și tu o faci) și mai tot timpul m-am întrebat cu nervii capului din dotare, de ce ei pot să facă ceea ce fac, iar ai noștri, ba (cu foarte puține excepții)... Și am început să cetesc despre 'mnealor... Despre cine-s ei și ce „vrea mușchii” lor! De ce-s ei așa de docți la cap, ca să zic așa, de au mansarda atît de serios mobilată și, în afară de muzichia pe care o fac/practică dumnezeiește, mai au timp (pen' că-i ajută, cum ziceam, capul și Bunul Dumnezeu, cu asuprade măsură, carele pre la noi, la români, cică-ți dă, da' nu-ți bagă în traistă!)să se mai ocupe, cu aceeași seriozitate, și de altceva...

Vise & amintiri

„ M i-am pierdut bunicii și părinții, nu mi-am întemeiat propria familie, n-am copii și mă amăgesc că am prieteni (acele personaje cu care m...