luni, 22 octombrie 2018

Clin d'oeil


Turma de bivoli se deplasează, întotdeauna, cu viteza celui mai lent bivol. Cînd turma este vînată de prădători, cad victime și sînt ucise cele mai firave exemplare, care nici măcar nu pot alerga cum trebuie. Această benefică selecție naturală este de bun augur întregii turme, pentru că, în acest mod simplu dar extrem de eficace, sînt înlăturate exemplarele cele mai nereușite, îmbunătățindu-se, totodată, sănătatea și viteza de deplasare a turmei.
Asemănător, creierul uman nu poate funcționa mai bine, deci mai rapid, decît îi permit cele mai slabe celule. Însă, după cum se știe, cercetătorii, după studii îndelungate, au ajuns la o concluzie comună: alcoolul omoară celulule creierului, începînd, în mod logic, cu cele mai slabe și mai lipsite de apărare dintre ele, făcînd, pur și simplu, o curățenie generală, extrem de benefică, creierului nostru în ansamblu.
În acest mod facil și extrem de la îndemînă, consumul zilnic de băuturi alcoolice (îndeosebi cele tari și foarte tari, precum wiskey-ul, votca dar și tradiționala noastră pălincă) provoacă distrugerea ireversibilă, în proporție de aproape sută la sută, a celor mai slabe celule ale creierului, fapt care determină, vizibil chiar, o îmbunătățire remarcabilă a modului de funcționare a materiei cenușii. Creierul devine, astfel, o mașinărie infailibilă, cu o funcționare extrem de eficientă și de rapidă.
Acesta este, de altfel, și motivul pentru care, după cîteva pahare cu alcool ingerate, ne simțim, brusc, cu mult mai inteligenți decît am fost mai înainte...

Niciun comentariu:

Vise & amintiri

„ M i-am pierdut bunicii și părinții, nu mi-am întemeiat propria familie, n-am copii și mă amăgesc că am prieteni (acele personaje cu care m...