vineri, 5 octombrie 2018

Nino despre Nini*
(în șapte trepte)
6.
„Într-adevăr, printre cărţile cu dedicaţie de la Nichita se numără şi Noduri şi semne, pe care Nichita scrisese: Marelui Ion Stratan, os din os stănescian/ Ceste noduri şi semne/ De noi doi destul de demne/ Şi văzute stratenite şi nichite. Urmează semnătura. Pe Respirările din '82 mi-a scris, parafrazând o glumă celebră în epocă: Lui Ion Stratan, această respiraţie gură la gură, din partea înecatului cu patine. Urmează semnătura. La Bibliotecă, am reuşit să fac o bibliografie aproximativă Nichita Stănescu, pe care, în 2002, distinsul domn Chirulescu a dus-o la perfecţiune. Dintre întâlnirile în casa poetului reţin imobilitatea dintr-un colţ a poetului Gheorghe Tomozei, care aprindea, în tăcere, chibrit după chibrit, pe care le privea, după aceea, într-un fel de fascinaţie pirică. Se simţea sprijinul genialului pictor Sorin Dumitrescu, era prezent adesea actorul Florin Zamfirescu şi nenumăraţi poeţi tineri, de la Florin Iaru la Ioan Flora. O prezenţă minunată era cea a graficianului Mircia Dumitrescu.” 
(va urma)

* Ion Stratan despre Nichita Stănescu

(dintr-un interviu realizat de un prieten: Leonida Corneliu Chifu,
 apărut în „Gazeta Prahovei”, 20-21 iulie 2005)




N.B. În fotografii, paginile de gardă a două dintre volumele cu dedicații olografe ale lui Nichita Stănescu, primite de la poet și dăruite de Nino, cu puțin înaintea petrecerii sale, colecției speciale de cărți cu autografe a bibliotecii „N. Iorga”.

Niciun comentariu:

Vise & amintiri

„ M i-am pierdut bunicii și părinții, nu mi-am întemeiat propria familie, n-am copii și mă amăgesc că am prieteni (acele personaje cu care m...