vineri, 5 octombrie 2018

Nino despre Nini*
(în șapte trepte)
4.
„(...) am fost angajat, ca muncitor necalificat, la Biblioteca Judeţeană Nicolae Iorga, pentru că nu am fost şi nu am vrut să devin membru de partid. Şi, ca anecdotică la întrebarea dacă vreau să intru în partid, am răspuns: În care partid?, iar la Festivalul Nichita Stănescu, din primăvara lui '89, nu mi s-a permis să iau cuvântul. Toate intervenţiile mele de până atunci fuseseră pe teme retorice, ideatice şi religioase. Comunicarea la care ţin cel mai mult este cea din 1998, asupra relaţiei misticii germane şi a lui Meister Eckhart cu universul stănescian, pentru care am fost felicitat de minunatul poet Petre Stoica, prietenul adevărat al lui Nichita şi al poeziei libere, neangajate. Aşadar, n-am avut nici un avantaj ca participant constant la Festival.”
(va urma)


* Ion Stratan despre Nichita Stănescu
(dintr-un interviu realizat de un prieten: Leonida Corneliu Chifu,
 apărut în „Gazeta Prahovei”, 20-21 iulie 2005)

Anul 1984 (1985?), la Biblioteca județeană „N. Iorga”.
  Deschiderea ședinței inaugurale din acel an a cenaclului „Orfeu”al bibliotecii.
 De la stînga: Gheorghe Macsim, directorul bibliotecii,
 poeții George Moroșanu și Ion Stratan
și
regizorul teatrului „Equinox” din Ploiești, Mihai Vasile
(fotografie aflată colecțiile bibliotecii „N. Iorga”)


Niciun comentariu:

Vise & amintiri

„ M i-am pierdut bunicii și părinții, nu mi-am întemeiat propria familie, n-am copii și mă amăgesc că am prieteni (acele personaje cu care m...