joi, 18 octombrie 2018

Cuvîntul de azi


misofonieSelective Sound Sensitivity Syndrome  sau Soft Sound Sensitivity Syndrome  (prescurtat 4S sau SSSS), este cunoscută ca „aversiunea față de sunet”. Cei care suferă de această boală neoropsihică, a cărei incidență este, deocamdată, rară, prezintă stări psihice extrem de dezagreabile (furie, ură, anxietate, dezgust, irascibilitate, agresiune verbală sau fizică etc.), care-i împiedică să se concentreze, generate de anumite sunete specifice, variabile ca intensitate, scoase de cei din jur sau venind din mediul ambiant (căscatul, înghițitul mîncării sau al apei, sughițul, foșnetul frunzelor copacilor sau clipocitul apei unui izvor etc.). Maladia apare de la vîrste fragede și se agravează pe măsura trecerii timpului.  Din cauza stresuluiși a poluării, misofonia este în ascensiune. Deși nu există un tratament bine definit și eficient, există cîteva metode printre care hipnoterapia, meloterapia și terapia cognitiv-comportamentală.     

Niciun comentariu:

Vise & amintiri

„ M i-am pierdut bunicii și părinții, nu mi-am întemeiat propria familie, n-am copii și mă amăgesc că am prieteni (acele personaje cu care m...