marți, 4 mai 2021

Vise & amintiri...

Sub genericul „Istoria văzută prin ochii caricaturiștilor”, la evenimentul desfășurat sub genericul „Libertate și jurnalism” (dedicat Zilei Mondiale a Presei), au fost prezenți cu lucrări pe spațiile expoziționale din rotonda mare a bibliotecii județene „N. Iorga” din Ploiești, șase dintre cei mai importanți graficieni satirici români ai momentului (ploieșteni și prahoveni): Nicolae Ionita, Cristian Mihailescu, Julian Pena-pai, Mihai Ignat, Marian Avramescu și Gelu Pascal. 
Manifestarea s-a bucurat de prezența jurnaliștilor Doru Dinu Glăvan (președintele AZR), Miron Manega (director al publicației „Certitudinea” ), Claudius Dociu (președinte al filialei Prahova a AZR), Florin Severius Fratila și a graficienilor Ștefan Alexandrescu și Cristian Topan.
Alături de lucrările celor deja amintiți, două panouri au fost dedicate unora dintre cele mai reprezentative creații ale regretatului grafician și artist prahovean, Gheorghiță Ghinea-Uriașu, dispărut prematur în anul 2008.
Cu același prilej au fost prezentate publicului și patru vitrine expoziționale conținînd ediții rare ale unora dintre cele mai prestigioase reviste și periodice românești dintotdeauna: „Moftul Român”, „Furnica”, „Zeflemeaua”, „Moș Teacă”, „Le rire”/„Râsul”, pînă la „Urzica” sau „Flacăra”, aflate în colecția personală a domnului Nicolae Ioniță.
Vernisajul expoziției, al cărei curator am avut privilegiul să fiu, a avut loc pe 3 mai 2019, în rotonda bibliotecii ploieștene din incinta Palatului Culturii.

De la stînga la dreapta: 
Miron Manega, 
Nicolae Ionita
, Cristian Topan, Ștefan Alexandrescu,
 
Cristian Mihailescu
, Doru Dinu Glăvan, 
Marian Avramescu
 și Bogdan-Lucian Stoicescu

De la stînga: 
Nicolae Ionita
Florin Severius Fratila
Claudius Dociu
,
Bogdan-Lucian Stoicescu, Doru Dinu Glăvan și Miron Manega


Niciun comentariu:

Vise & amintiri

„ M i-am pierdut bunicii și părinții, nu mi-am întemeiat propria familie, n-am copii și mă amăgesc că am prieteni (acele personaje cu care m...