miercuri, 26 mai 2021

Lumea în care trăim


Jen Campbell este o scriitoare britanică, vînzătoare şi buchinistă în anticariatul londonez, „Ripping Yarns”. Este autoarea mai multor volume, unul dintre ele, Weird Things Customers Say In Bookshops (sau altfel spus, Trăsnăi spuse de cumpărătorii de cărţi) a apărut în anul 2012 şi care, după vînzarea primelor 50.000 de exemplare, a devenit best-seller, fiind tradus ulterior în suedeză, finlandeză, germană, olandeză şi chineză. Cartea conţine, după cum spune chiar titlul ei, întrebări şi replici care de care mai zbanghii, slobozite de cumpărătorii de cărţi de toate vîrstele şi sexele, de genul: Am citit o carte în anii ’80, era verde, m-a făcut să rîd – o aveţi?. Sau: Îmi trebuie o carte îngrozitoare, să o dau unui om pe care-l urăsc. Vreo recomandare? Ori: Aveţi un exemplar din „Harry Potter şi prizonierul din Azerbaidjan? Autoarea n-a făcut altceva decît să şi le noteze de-a lungul ultimilor 10 ani şi să le posteze mai întîi pe blogul ei sau pe reţele de socializare, de unde au fost redistribuite de iubitorii de literatură (şi nu numai!), pînă ce au ajuns sub ochii unui editor cu fler, care i-a propus să le strîngă într-o carte. În anul 2013 a apărut şi al doilea volum, o continuare firească a primului, Alte trăsnăi spuse de cumpărătorii de cărţi, conţinînd replici de acest gen ale cumpărătorilor, trimise autoarei de colegi librari din lumea largă. Jen Campbell, printre ale cărei preferinţe literare se află cărţi precum Alice în Ţara Minunilor ori Peter Pan, va continua cu siguranţă să strîngă/publice asemenea perle, care realmente ar fi păcat se se risipească în van.

Niciun comentariu:

Vise & amintiri

„ M i-am pierdut bunicii și părinții, nu mi-am întemeiat propria familie, n-am copii și mă amăgesc că am prieteni (acele personaje cu care m...