miercuri, 19 mai 2021

Cuvinte călătoare


MATRAFOXAT, -ă, matrafoxați, -te (adj.) – băut, beat (cu referire la o băutură alcoolică - spirtoasă - de proastă calitate); sin.: chitrofonit; matolit; machit; turmentat; magnetizat; sfințít, tîrnosít, tămîiat, aghezmuit; mangă; turtă; criță; clește, cui; clei, cocă; cleampă; praștie; arșice, praf, pulbere; muci; rangă; oțelít; pilit; cherchelit; grizat; rătutit; trecút; candríu; turlăcit; amnărít; făcút (la dinți); trăsnít; turtít; matosít; mahít; flecuit; tamponat; mazgugur; lovit (în aripă, la mir), atins, ciupit, abţiguit; împușcat, trotilat; afumat, aburit, brumat; parfumat.


PILEALĂ, pileli (subst. fem.) – băutură alcoolică – spirtoasă – de foarte proastă calitate; sinonime: adio, mamă!, adormire, agheasmă, albitură (alb 40 = vodca de pe vremuri), basamac, bibliotecă, calciu, calmant, ciorbă, deschide gropare, mormîntu’!, dezinfectant, doctorie, doi ochi albaștri (versiune: ochii lui Dobrin), genocid, glicerină, insecticid (cu varianta DDT), întăritor, lichid, lichid de frînă, macheală, matrafox, nani-nani!, pimos, pișvaser, pivo, poșircă, prescură, specială, stropeală, șampanie penală, șnaps, șoricioaică, șterge-mă din cartea de imobil!, tărie, te-am zărit printre morminte, trăscău, trotil, țuischi, udătură, udeală, ulei, verde de Paris, visichi, zăhărel.
Bonus track: cadă, electrod, găinaț, pufoaică.

Niciun comentariu:

Vise & amintiri

„ M i-am pierdut bunicii și părinții, nu mi-am întemeiat propria familie, n-am copii și mă amăgesc că am prieteni (acele personaje cu care m...