luni, 3 octombrie 2022

Poemoteca


Cădere

Sufletul meu s-a rostogolit la picioarele
celor trei Graţii
luaţi-l, legaţi-l
lumea mea se rostogoleşte peste mine
cel ce-o păzeam de ani, de albine
inima mea e un măr căzut în Grădină
cine-i de vină, cine-i de vină
trupul meu e un sâmbure mai mare decât fructul,
decât inima mea
mâncat dinlăuntru

Ion Stratan
(1 octombrie 1955 - 19 octombrie 2005)

N.B. Cineva mi-a spus, odată, că-i plăcea de Nino tocmai pentru faptul că scria despre viață și despre moarte... Mi-am permis să-i spun că eu nu cred în ruptul capului că el scria „despre”, ci chiar pe viață și pe moarte...
Pentru că, în ultimă instanță, poezia lui chiar asta a fost și este: o luptă pe viață și pe moarte cu el însuși, folosind cea mai redutabilă armă cu putință: CUVÎNTUL...
Pentru că Nino a scris folosindu-se de o „tehnică”, pe care extrem de puțini o posedă, numită de prietenul său Nichita Stănescu, „Hemografie”.
Adică scrierea cu tine însuți...

Niciun comentariu:

Muzicoteca de dinamită

Remember Shakti Saturday Night in Bombay (live, 2001) John McLaughlin  (chitară) Zakir Hussain  (tabla) U. Srinivas  (mandolină) Shankar Mah...