vineri, 21 octombrie 2022

Raftul cărților


A.B. Un miliardar v-ar cere să nu pictați timp de un an. Cît ar trebui să vă dea ca să acceptați acest tîrg?

S. D. O, nu foarte mult! Cîteva milioane...

A. B. Milioane de ce?

S. D. De dolari americani, evident. Să fim practici. Trei milioane de dolari pe an, și nu mai pun mîna pe un penel.

Paleta lui Salvador Dali fotografiată de © Matthias Schaller

A.B. Îmi amintesc de gîndul pe care mi l-ați împărtășit prin anii cincizeci; îmi spuneați: Încă din copilărie, am hotărît să trec prin viață fiind puțin multimilionar.

S.D. Da, e o lecție pe care am învățat-o foarte devreme. Am aflat că Cervantes, cea mai mare glorie a Spaniei, și-a sfîrșit viața în temniță. Tot pe băncile școlii am învățat că, la întoarcerea sa în Spania, Cristofor Columb, care totuși ne dăruise un continent întreg, a fost aruncat în temniță pentru datorii. Prin urmare, în fața amarei amintiri a celor două ilustre experiențe, am decis să-mi iau precauții indispensabile cît mai curînd posibil: ca să devin celebru, trebuia să fac un stagiu în pușcărie; iar ca să scap de acolo, trebuia să adun cîteva milioane. Aceste două lucruri fiind realizate, viața devenea posibilă.
Alain Bosquet  
(Convorbiri cu DaliHumanitas, 2001)

Niciun comentariu:

Muzicoteca de dinamită

Remember Shakti Saturday Night in Bombay (live, 2001) John McLaughlin  (chitară) Zakir Hussain  (tabla) U. Srinivas  (mandolină) Shankar Mah...