luni, 16 martie 2020

Poemoteca


Îndrăgostita

Da, alunec și mi-e dor de tine
și mă pierd din mâini pe mine,
nesperînd că voi putea să-nfrunt
tot ce, ca din partea ta îmi vine
grav, și neclintit și ne-ntrerupt.

...alte vremi: O, cînd eram doar una,
De nimic chemată și trădată,
Liniștea-mi era a pietrei, toată,
Râul peste ea șoptind într-una.

Dar acum, în astă primăvară,
Lin m-a frînt ceva întâia oară
Din prea sumbrul an necunoscut,
și ceva mi-a dat sărmana-mi viață
caldă-n mâini cuiva ce ieri la față
și-n adîncul meu nu m-a văzut.

Canticum canticorum

Se caută, se bănuiesc
Este de-ajuns că se întrezăriră
Că amiros duhovnicesc
Unul în altul se răstigniră

Aievea ca în vis și-au apărut
Din creștet până în picioare
Câte vor fi pustii de străbătut
Au rănile în tălpi mistuitoare

Să nu își dea odihnă pe pământ
Unul pe altul să se ajungă
Cosmosul să le rămână strâmt
Agonia este îndelungă

Ioan Alexandru

(Imnele iubirii, ed. Cartea Românească, 1984)

Niciun comentariu:

Hristos a înviat!

Să avem tihnă în suflete, pentru că atunci și numai atunci cînd inima ne este liniștită, putem vedea cu ea,  fapt care nu înseamnă altceva d...