marți, 2 februarie 2021

Remember

Stan Getz & Chet Baker
Stan „The Sound” Getz
(1927–1991)
Lider incontestabil al stilului cool în jazz, este unanim considerat, grație calităților sunetului său (tandru, catifelat, eterat chiar, elegant,  interiorizat), fapt pentru care a și primit rapid apelativul Mister Sound, pe de o parte iar pe de alta, tehnicii sale improvizatorice impecabile, care i-a permis exploatarea cvasi-totală a resurselor instrumentului, unul dintre cei mai importanți saxofoniști tenor ai jazzului dintotdeauna. A cîntat, de-a lungul unei nu foarte îndelungate cariere, alături de nume mari ale jazzului precum trompetiștii Dizzy Gillespie & Chet Baker, saxofonistul bariton Gerry Mulligan, vibrafoniștii Lionel Hampton & Gary Burton, ghitaristul Charlie Bird ori solista vocală Astrud Gilberto. Este muzicianul care, printre alții, l-a descoperit pe cel care, peste ani, avea să devină celebrul pianist Chick Corea, unul dintre cei foarte dragi inimii mele...

Stan Getz Quartet feat. Chet Baker
Live in Stockholm 
(1983)

Niciun comentariu:

Vise & amintiri

„ M i-am pierdut bunicii și părinții, nu mi-am întemeiat propria familie, n-am copii și mă amăgesc că am prieteni (acele personaje cu care m...