joi, 4 februarie 2021

Poemoteca

Pisicile vor ști

Ploaia va cădea în continuare
pe pavajele tale dulci,
o ploaie ușoară
ca o respirație sau un pas.
Din nou briza și zorile
vor înflori ușor
ca sub pasul tău,
când te intorci.
Între flori și pervazuri
pisicile vor ști.
Vor fi și alte zile,
vor exista alte zvonuri.
Vei zâmbi singur.
Pisicile vor ști.
Vei auzi cuvinte străvechi,
cuvinte obosite și deșarte
de parcă și costumele s-au oprit
cu sărbătoarea de ieri.
Vei face și tu gesturi.
Vei răspunde la cuvinte –
Tânără primăvară
vei face și tu gesturi.
Pisicile vor ști,
tânără primăvară;
Și ploaia ușoară,
zori de culoarea hiaccintului,
care sfâșie inima
dintre cei care nu mai speră la tine,
eu sunt zâmbetul trist
că zâmbește singur.
Vor fi și alte zile,
alte voci și treziri.
Vom suferi în zori,
tânără primăvară.

 Cesare Pavese

Niciun comentariu:

Vise & amintiri

„ M i-am pierdut bunicii și părinții, nu mi-am întemeiat propria familie, n-am copii și mă amăgesc că am prieteni (acele personaje cu care m...