luni, 5 aprilie 2021

Raftul cărților

Henry Miller & Brenda Venus

Nu mai privesc în ochii femeii pe care o strîng în brațe, ci înot prin ea, cu capul și brațele și picioarele, și văd că dincolo de orbitele ochilor se întinde o zonă neexplorată, o lume a viitorimii unde nu mai există nici o logică [...]
Acest ochi fără de sine nici nu revelează, nici nu luminează. Lunecă de-a lungul liniei orizontului, un călător fără popas, dezorientat [...]
Am dărîmat zidul creat de naștere și linia călătoriei e acum rotundă și neștirbită [...]
Întregul meu trup trebuie să devină o rază de lumină constantă [...]
De aceea îmi astup urechile, îmi închid ochii, îmi pecetluiesc gura. Dar înainte de a redevni om, voi exista probabil în chip de parc.”*
Henry Miller
* „Tropicul Capricornului”, traducere din limba engleză de Antoaneta Ralian, Polirom, Iași, 2011, pp. 114 -115)

Niciun comentariu:

Hristos a înviat!

Să avem tihnă în suflete, pentru că atunci și numai atunci cînd inima ne este liniștită, putem vedea cu ea,  fapt care nu înseamnă altceva d...