vineri, 11 martie 2022

Ucraina Story

 

Aseară, privindu-l și ascultîndu-l stupefiat pe acest ambuscat mintal cu aspect umanoid care răspunde la numele de Serghei Lavrov, o clonă defectă a stăpînului său de la Kremlin, mi s-a reconfirmat, o dată în plus, faptul că prostia nu are limite. Însă se pare că specia umană, prin unii dintre reprezentații ei, a reușit imposibilul: le-a atins! G. B. Shaw a fost mult mai aspru cînd a spus că există nebuni pretutindeni, chiar și-n ospicii!

Independent de voința mea, acest ipochimen mi-a adus brusc din memorie, minunata fabulă a lui Alecu Donici, care-i vine ca o mănușă...
p.s. Orice asemănare cu vreun simian din franciza „Planeta maimuțelor” este absolut întîmplătoare.
Momița* și oglinda
În oglindă o momiţă
Chipul îşi văzu odată.
La a sa tovărăşiţă
Face semne şi-i arată,
Zicând: „Uită-te, priveşte
La acea caricatură,
Cum se strâmbă, se sluţeşte,
Parcă-i puhavă la gură.
Vezi grimasuri ce întoarce…
Eu să fiu aşa de slută,
Samă singură mi-aş face
Şi m-aş spânzura de ciudă.
Dar cam sunt din surioare
Vro trei-patru slutişoare
Ca aceasta, şi anume
Pot pe număr a le spune.”
– Nu mai cere trebuinţa –
I-au răspuns tovărăşiţa –
Căci, fără de înşirare,
Adevărul de vei vrea,
Noi suntem cam din născare
Tot ca una, fata mea!

Se găsiră o momiţă
Cu de sine cunoştinţă;
Iară omul niciodată,
Precum am văzut în faptă
Pe un jacaş** domnişor,
Căruia i se citea
Fabula de pufuşor,
Iar el prea nurliu râdea,
Făcând semne la un alt
Judecător necurat.
* MOMÍȚĂ, momițe, s. f. (Înv. și reg.) Maimuță. [Var.: moimíță s. f.] – Moimă + suf. -iță.
** JACÁȘ, jacași, s. m. (Mold.) Jefuitor, prădător, hrăpăreț.

2 comentarii:

Unknown spunea...

Foarte bub! Pregăresc și eu o colecție de lavrisme!

Bogdan-Lucian Stoicescu spunea...

Abia aștept să văd colecția ta!

Muzicoteca de dinamită

Remember Shakti Saturday Night in Bombay (live, 2001) John McLaughlin  (chitară) Zakir Hussain  (tabla) U. Srinivas  (mandolină) Shankar Mah...