miercuri, 30 martie 2022

Poemoteca

31 martie 1983
Ion Stratan îi dăruiește lui Nichita Stănescu, de ziua lui,
o cămașă de soldat purtînd „eticheta” «Poetul ca și soldatul nu are viață personală»

Scurtă privire

Perechea mea de ochi
se uita în perechea ta de ochi.
Ce asediu, Doamne!
Noi doi și-așa eram prea mulți.
Perechea mea de ochi uitîndu-se la perechea ta de ochi
se asigură că unul nu există.
Și de fapt începuse războiul.

Nichita Stănescu*

*„Am avut norocul să citesc cartea intitulată «Plumb» de poetul numit George Bacovia. Abia după lectura acestei cărți am înțeles cît de măreț este sufletul la români și din eminesciana «Odă în metru antic» cît de măreață este la stele. De fapt, ca scriitor, eu sînt fiul legitim al lui Bacovia.”
(dintr-un dialog cu Nichita Stănescu consemnat de Ion Stratan, „Flamura Prahovei, martie 1983)

Niciun comentariu:

Muzicoteca de dinamită

Remember Shakti Saturday Night in Bombay (live, 2001) John McLaughlin  (chitară) Zakir Hussain  (tabla) U. Srinivas  (mandolină) Shankar Mah...