marți, 1 martie 2022

Memento

Marin Sorescu
(29 februarie 1936 – 8 decembrie 1996)

„Mamă, mi s-a întîmplat o mare nenorocire. Mai naște-mă o dată! Prima viață nu prea mi-a ieșit... Tu nu te speria, mamă, numai dintr-atâta. Și naște-mă mereu! Ne scapă mereu câte ceva în viață. De aceea trebuie să ne naștem mereu...”
(M.S.)

Marin Sorescu și Tudor Arghezi

Am zărit lumină pe pământ
Și m-am născut și eu
Să văd ce mai faceți
Sănătoși? Voinici? Cum o mai duceți cu fericirea?
Mulțumesc, nu-mi răspundeți.
Nu am timp de răspunsuri,
Abia dacă am timp să pun întrebări
Dar îmi place aici.
E cald, e frumos,
Și atîta lumină încât
Crește iarba.
(din volumul „La Lilieci”)

Contabilitate

Vine o vreme
Când trebuie să tragem sub noi
O linie neagră
Şi să facem socoteala.
Câteva momente când era să fim fericiţi,
Câteva momente când era să fim frumoşi,
Câteva momente când era să fim geniali,
Ne-am întâlnit de câteva ori
Cu nişte munţi, cu nişte copaci, cu nişte ape
(Pe unde-or mai fi? Mai trăiesc?).
Toate acestea fac un viitor luminos –
Pe care l-am trăit.
O femeie pe care am iubit-o
Şi cu aceeaşi femeie care nu ne-a iubit
Fac zero.
Un sfert de ani de studii
Fac mai multe miliarde de cuvinte furajere,
A căror inţelepciune am eliminat-o treptat.
Şi, în sfârșit, o soartă
Şi cu încă o soartă ( de unde-o mai fi ieşit?)
Fac două (Scriem una şi ținem – una,
Poate, cine ştie, există şi viaţă de apoi).

Emil Cioran împreună cu Marin Sorescu

Botezul
Un ou de struț, ouat de-o struță
Era purtat într-o căruță.
Și dat exemplu la găini
De cum se ouă prin vecini.
Dar struțul ce era în ou:
– „Afarʼ mijește de-un ev nou,
Iar eu aicea – în cavou!”
Și-n coajă el izbind cu ciocul
Ieși să-și caute norocul.
Și lumea zisă: Dobitocul!

(din volumul „O aripă și-un picior”, ed. Albatros, 1970)

Suport muzical

Botezul


Lipa, lipa


Voce: 
Sergiu Cioiu
Versuri: 
Marin Sorescu (din volumul „O aripă şi-un picior”).
Muzica: 
Dan Stoian
Aranjamente orchestrale: 
Alexandru Avramovici, Dan Dimitriu, Dan Stoian.
Album: 
„La o adică” 
(Electrecord ST-EDE 01920, 1981)

Niciun comentariu:

Muzicoteca de dinamită

Remember Shakti Saturday Night in Bombay (live, 2001) John McLaughlin  (chitară) Zakir Hussain  (tabla) U. Srinivas  (mandolină) Shankar Mah...