joi, 25 aprilie 2024

 

«Pietà», pictură din Capela Buonvisi a Bisericii Sf. Frediano (Lucca) aparținînd gravorului și pictorului bolognez FRANCESCO RAIBOLINI (1447-1517), îndeobește cunoscut sub numele său de artist, FRANCESCO FRANCIA.

Giorgio Vasari (1511-1574, pictor, arhitect și scriitor toscan), povestește în ediția a doua a volumului său «Viața celor mai de seamă pictori, sculptori și arhitecți» (apărut în 1568 și considerată drept una dintre cărțile fondatoare ale istoriei artelor), că Francia a primit, într-o bună zi, de la pictorul Raffaello Sanzio, un pachet conținînd tabloul acestuia, «Extazul Sf. Cecilia», însoțit de o mică scrisoare, în care-l ruga respectuos să vegheze la instalarea în deplină siguranță a acestuia în capela San Giovanni in Monte din Bologna. Francia a rămas stupefiat de frumusețea tabloului și, din acea clipă, sentimentul propriei sale inferiorități artistice i-a grăbit sfîrșitul.

Niciun comentariu:

Vise & amintiri

„ M i-am pierdut bunicii și părinții, nu mi-am întemeiat propria familie, n-am copii și mă amăgesc că am prieteni (acele personaje cu care m...