luni, 1 aprilie 2024

Muzicoteca

Serghei Rahmaninov 
(151 de ani de la naștere)

Rahmaninov alături de nepoata sa Sophie
(1927)

„Nu știu dacă am reușit să reconciliez eternul conflict dintre activitatea mea artistică și conștiința mea artistică. Nu am reușit niciodată să mă decid care este adevărata mea vocație: compozitor, pianist sau dirijor. Sînt momente în care mă gândesc că ar trebui să fiu doar compozitor, iar alteori cred că sînt doar pianist. Conform unui vechi proverb rusesc: «alergând după trei iepuri».
Pot să spun că am prins doar pe unul dintre ei?...” (Rahmaninov)

Rahmaninov împreună cu cele două fiice ale sale,
 Tatiana și Irina

Compozitorul și interpretul
(Concertul nr. 2 pentru pian și orchestră op. 18)


N.B. „Eram mereu sub vraja sunetului său magnific și incomparabil, care făcea să dispară neliniștea pe care mi-o provocau degetele sale mișcându-se prea repede și rubato-urile sale exagerate. Avea întotdeauna un farmec irezistibil, nu foarte diferit de cel al lui Kreisler." (Arthur Rubinstein)

Niciun comentariu:

Vise & amintiri

„ M i-am pierdut bunicii și părinții, nu mi-am întemeiat propria familie, n-am copii și mă amăgesc că am prieteni (acele personaje cu care m...