marți, 2 aprilie 2019

Memento

 Gianfranco Corsi „Franco” Zeffirelli 
 96 

Franco Zeffirelli alături de Robert Powell pe platourile de filmare la Iisus din Nazareth (1976).
Se spune că Zeffirelli își dorea ca Iisus să fie interpretat în celebrul său film Iisus din Nazaret (1977) de Al Pacino sau Dustin Hoffman, însă cînd a vazut ochii albaștri ai lui Robert Powell, a realizat că acesta este cel mai potrivit actor pentru acest rol. Initial, Robert Powell fusese ales pentru a interpreta rolul lui Iuda. Însă, cu două zile înainte de începutul filmărilor, actorul a apărut pe platou cu haine lungi și cu părul desfăcut. Un figurant a strigat: Doamne! Acesta a fost momentul în care Zefirrelli s-a decis să îl distribuie în rolul lui Iisus. Apoi, Robert Powell a trecut printr-un drastic regim alimentar, ascultînd cu sfințenie toate indicațiile regizorale date de Zeffirelli, cu inflexibilitatea-i recunoscută. În plus, a fost nevoit să se și căsătoarească cu iubita sa, înainte de începerea filmărilor, pentru că Zeffirelli, un tip cu o educație catolică severă, n-a vrut ca interpretul lui Iisus să „trăiască în păcat”. 
În 1992, publicația „Daily Mail” scria că Powell este singurul actor care a reușit să-l transforme pe Iisus într-un sex simbol…


Niciun comentariu:

Vise & amintiri

„ M i-am pierdut bunicii și părinții, nu mi-am întemeiat propria familie, n-am copii și mă amăgesc că am prieteni (acele personaje cu care m...