luni, 1 aprilie 2019

Clin d'oeil


***
Lîngă dalbul tău picior
Unde se îngeamănă
Fărdelege cu cellalt
Și-s strînși fluturii ciopor
Coborîți lin din înalt,
Surioară, cheamă-mă!

Căci de cînd nu ne-am văzut,
De genele ochilor uzi
Mi-atîrn lacrimi de doi puzi,
C-au trecut și-au tot trecut
Printre flori mari de bostan
Căruțe grele cu ani
Și-mi simt sufletul în mine
Ca mațul de becaține
De subțire.

Pupa-ți-aș în amintire,
Într-un antresol,
Sub capot, pe trupul gol,
Să-mi mîntui viața nătîngă,
Coapsa stîngă,
Și să-mi fac mintea-nțeleaptă,
Coapsa dreaptă...

Emil Brumaru
(„Dintr-o scorbură de morcov”)

(Yasmina Alaoui de © Marco Guerra)



Niciun comentariu:

Vise & amintiri

„ M i-am pierdut bunicii și părinții, nu mi-am întemeiat propria familie, n-am copii și mă amăgesc că am prieteni (acele personaje cu care m...