joi, 7 februarie 2019

Haihui printre cuvinte




Nu-mi place…*
Nu-mi place vorba te iubesc – spusă mii de ani
de milioane de oameni, a ajuns vorbă goală ca o lozincă,
nu spune nimic, se rostește automat.
La început, folosesc altă limbă, dar îmi dau repede seama
că schimbarea idiomului ascunde precar oboseala…
Tu știi că-ți spun asta uneori ca și cum ritualul
ar putea fi epuizat și ar putea să reînceapă proaspăt,
dar prefer să-ți spun asta în alte sute de feluri,
aproape toate fără de cuvinte, sau inventînd noi vorbe,
o floare galbenă, îmbrățișarea dintre dealuri,
fuga prin pădure, levitația pe iarba moale a cîmpului
și țigara de după….
Și mereu gîndul, mereu drumul spre sud,
și mereu așteptarea, mereu un fel de vînătoare
a celei mai bune ocazii, pentru declarația perfectă…
Înțelegi, nu-i așa?, Boticella. Ți-am dat
cel mai bun nume care să spună și să ascundă
în egală măsură, matematic, atunci cînd îl rostesc,
atunci cînd îl scriu. Și care să reînvie vechea
și atît de ostenita vorbă…
Liviu Antonesei
6 Februarie 2019, în Iași
Un splendid poem despre o vorbă nu știu cît de ostenită, ci poate doar ușor tocită, de prea multă folosire… Dar, uneori, cuvintele, ca și lucrurile purtate îndelung și de care ne despărțim cu greu, tocmai pentru că ne-au fost dragi, nu se urîțesc, ci, cred eu, pur și simplu se smeresc… (B.-L.S.)



Niciun comentariu:

Vise & amintiri

„ M i-am pierdut bunicii și părinții, nu mi-am întemeiat propria familie, n-am copii și mă amăgesc că am prieteni (acele personaje cu care m...