joi, 28 februarie 2019

Haihui printre cuvinte


* Există lucruri pe care le putem face şi altele care par prea dificile. Puţin cîte puţin, totul devine prea dificil. La asta se rezumă viaţa.
* Adolescenţa nu este doar o perioadă importantă a vieţii, ci şi singura perioadă cînd putem vorbi despre viaţă în sensul complet al cuvîntului.
* Raportîndu-ne la celălalt, luăm cunoștință de noi înșine. Ceea ce face insuportabil raportul cu celălalt.
* De îndată ce codul genetic va fi descifrat integral, omul va fi în măsură să-şi controleze propria evoluţie biologică. Atunci sexualitatea va apărea limpede aşa cum este: o funcţie inutilă, periculoasă şi regresivă.
* Istoria umană, din secolul al XV-lea pînă în secolul al XX-lea, se poate caracteriza, în esenţă, ca fiind istoria unei disoluţii şi a unei dezagregări progresive.
* Oamenii trăiesc unii lîngă alții, ca vacile. E de înțeles dacă ajung, din cînd în cînd, să mai împartă o sticlă de alcool.
* Ceea ce înţelegi, ştii. Și ceea ce ştii, nu uiţi.
* Nu vă fie teamă de fericire. Nu există.
Michel Houellebecq
Les particules élémentaires


Niciun comentariu:

Vise & amintiri

„ M i-am pierdut bunicii și părinții, nu mi-am întemeiat propria familie, n-am copii și mă amăgesc că am prieteni (acele personaje cu care m...