joi, 7 februarie 2019

Haihui printre cuvinte (...& sunete)


Scriitorul englez James Hilton descrie orașul fictiv Shangri-La în romanul său, Orizontul pierdut, publicat în anul 1933 și ecranizat de celebrul regizor american Frank Kapra, sub același nume, Lost Horizon, în anul 1937. După apariția cărții, oamenii au avansat mai multe supoziții privind sursa care l-ar fi inspirat pe Hilton să imagineze acest iluzoriu loc paradisiac.
În cartea sa, Hilton oferea și anumite indicii despre regiunea unde s-ar afla Shangri-La, făcând mai multe referiri (și) la cultura tibetană. Una dintre cele mai vehiculate ipoteze susține că Shangri-la se află în provincia Yunnan, din China. Localnicii au îmbrățișat cu bucurie această idee. În 2001, autoritățile chineze au schimbat numele unui oraș în Prefectura Autonomă Tibetană Shangri-La! Comunitățile din alte câteva regiuni din China și Pakistan susțin, la rândul lor, că localitățile lor au inspirat locul descris de Hilton.
Peste ani, celebrul ghitarist și compozitor englez Mark Knopfler (ex-fondator al nu mai puțin celebrei trupe Dire Straits), a plăsmuit în sunete, inspirat și el de universul iluzoriu din romanul  Lost Horizon, propriul său Shangri-La, într-o minunată piesă... Pe care-o cîntă aici, într-o splendidă versiune, alături de amaricanca Emmylou Harris...  




2 comentarii:

Unknown spunea...

Thanks, Sir. E o plăcere să reascult piesa asta...

Bogdan-Lucian Stoicescu spunea...

N-i de ce! Mă bucur că ți-a plăcut!

Vise & amintiri

„ M i-am pierdut bunicii și părinții, nu mi-am întemeiat propria familie, n-am copii și mă amăgesc că am prieteni (acele personaje cu care m...