marți, 26 februarie 2019

Biblioteca lui Lagerfeld

A fost, timp de 36  de ani, director de creație al casei de modă Chanel, prin mîinile sale trecînd și creațiile altor case de modă importante, 
precum Fendi sau Chloé
În luna ianuarie 2019, celebrul designer a lipsit de la cîteva evenimente importante, printre care și o prezentare de modă Chanel. Fapt care le-a dat de gîndit multora, nimeni nebănuind însă că Lagerfeld se confrunta cu probleme grave de sănătate. 
O lună mai tîrziu, pe data de 19 februarie, Karl Lagerfeld a murit.
 Avea 85 de ani. 



Înfățișarea sa a devenit, în scurt timp, un adevărat brand, lesne recognoscibil: designerul purta aproape întotdeauna haine negre sau închise la culoare – de cele mai multe ori cu o maletă simplă, sobră, clasică, în mîini - avînd părul alb prins în coadă și pudrat permanent, ochii fiindu-i ascunși sub nelipsiții săi ochelari cu lentile închise la culoare și mănuși din piele, perforate și tăiate. 
Rareori a fost văzut și fotografiat fără ochelarii săi. 
Îi plăcea să spună: 
Îmi doresc să văd, nu să fiu văzut!

Lagerfeld a fost un om extrem de inteligent, un mare și rafinat colecționar de cărți, un personaj straniu, enigmatic, excentric, un tip cu un umor subtil, rece, neînțeles de mulți. Nu s-a ferit niciodată să facă declarații șocante, ironice, ba chiar acide, sarcasmul său inconfundabil fiind una dintre calitățile pentru care a fost admirat și, în egală măsură, detestat de foarte mulți, de-a lungul întregii sale vieți.

În ceea ce privește locuința sa, aceasta era una extrem de personală, cu o arhitectură futuristă, precum ținuta stăpînului ei. Lagerfeld a deținut o impresionantă  colecție de carți, pe care a aranjat-o într-un mod extrem de original. 

El a montat rafturi din podea pînă în tavan, pe care le-a umplut cu cărți, biblioteca sa (care număra peste 60.000!),  fiind una atipică, volumele fiind aranjate, nu ca de obicei, pe verticală, ci în majoritatea lor, pe orizontală, lucru care face ca titlurile acestora să fie mult mai vizibile!

Pentru a ajunge la cărțile de sus, el a imaginat o pasarelă, la care ajungea pe o scară tip cochilie de melc...


Herr KL s-a declarat întotdeauna ca fiind dependent de cărți, biblioteca sa, folosită de multe ori și ca studio foto pentru modelele și creațiile Chanel, invitîndu-te, parcă, să-i „vezi” mintea...
Am fost victima fericită a cărților
repeta ori de cîte ori avea prilejul unul dintre cei mai mari creatori de modă ai ai tuturor timpurilor... 


Niciun comentariu:

Vise & amintiri

„ M i-am pierdut bunicii și părinții, nu mi-am întemeiat propria familie, n-am copii și mă amăgesc că am prieteni (acele personaje cu care m...