joi, 15 septembrie 2022

Vise & amintiri


Cine a văzut îngeri bătrâni? se întreba, întrebîndu-ne, cîndva, scriitorul Costion Nicolescu, într-unul dintre textele dumisale...
I-aș răspunde că eu, de-a lungul vieții mele, am fost un norocos, pentru că am avut șansa de a vedea astfel de îngeri bătrîni, ba mai mult, în preajma binecuvîntată a cărora am avut privilegiul să mă și aflu.
Îngerii mei bătrîni au fost întrupați în trei călugări* înțelepți, pe numele lor pămîntene, Anghel Papacioc (1914 – 2011, Arsenie ca monah), Constantin Ilie (1912 –1998, Cleopa ca monah) și, ultimul, dar nu cel de pe urmă, Iosif Pîrvu (1919 – 2013, Iustin sau Justin ca monah)...
Și chiar dacă au părăsit de ceva vreme viața pămînteană, continuă să mă încălzească gîndul că ei îmi sînt singurii îngeri păzitori...

* În greacă, călugăr (καλλόγερον) înseamnă „bătrân frumos”...

***
Întoarcerea în sine pentru a descoperi, 
nu întunericul de smoalǎ ci, dimpotrivǎ, iluminarea sublimǎ.”
arhim. Arsenie Papacioc 
(1987)

Am făcut fotografia la Mǎnǎstirea «Sf. Maria din Techirghiol»
(al cǎrei duhovnic a fost pǎrintele Arsenie),
în 8 septembrie 2008, zi în care era prǎznuită Nașterea Maicii Domnului.


Spun Sfinții Părinți că două lucruri de geniu are mintea omului: citirea și rugăciunea. Ele se ajută permanent una pe alta. Cînd suntem tulburați și răspîndiți cu mintea, mai mult să citim cuvinte folositoare de suflet. Iar cînd văzduhul inimii s-a liniștit și gîndurile minții s-au adunat, mai mult să ne rugăm și mai puțin să citim.” 
arhim. Cleopa Ilie 


Dumnezeu nu pierde pe nimeni. Așteaptă pe fiecare în ritmul său. Delicat, sensibil, dulce. Invită și nu forțează niciodată.”
arhim. Justin Pârvu

Niciun comentariu:

Muzicoteca de dinamită

Remember Shakti Saturday Night in Bombay (live, 2001) John McLaughlin  (chitară) Zakir Hussain  (tabla) U. Srinivas  (mandolină) Shankar Mah...