miercuri, 14 septembrie 2022

Raftul cărților

(foto: © Cecil Beaton)
Sînt un colecționar al primelor ediții din opera lui Evelyn Waugh*. Spre exemplu, dețin prima ediție belgiană, cu paginile netăiate și cu panglica originală, a romanului «Sensation». Cînd am găsit într-un anticariat prima ediție din «Vile Bodies», am deschis-o imediat, am răsfoit-o și am constatat că era, de fapt, a doua ediție. De care nu eram interesat. Dar am apucat să citesc numele fostului proprietar, trecut cu creionul într-un colț al paginii de gardă: John Hayward, nimeni altul decît faimosul editor, bibliofil și prieten al lui T. S. Eliot. Iar sub numele lui mai era scris ceva: Lăsată pe raftul bibliotecii mele personale în locul primei ediții. Am fost realmente șocat. Îmi și imaginam hoțul care pusese la cale schimbul, venind în casa lui Hayward însoțit de exemplarul său neprețios pe care tocmai îl țineam în mînă.”
Julian Barnes

* Arthur Evelyn St. John Waugh (1903 – 1966) – prozator, autor de biografii și volume de călătorii, jurnalist și recenzor de cărți [„Decline and Fall”(1928), „Vile Bodies” (1930), „A Handful of Dust” (1934), „Brideshead Revisited” (1945) ș.a.]. Scriitura sa a fost caracterizată drept o pură, rafinată și sarcastică folosire a limbii engleze, criticul literar american Edmund Wilson văzînd în el «singurul veritabil geniu comic apărut în spațiul britanic după George Bernard Shaw». În limba română i-a fost tradus romanul „Declin și prăbușire” (1968, 2019) și volumul de nuvele „Un pumn de țărînă. Preaiubita” (1969).

Niciun comentariu:

Muzicoteca de dinamită

Remember Shakti Saturday Night in Bombay (live, 2001) John McLaughlin  (chitară) Zakir Hussain  (tabla) U. Srinivas  (mandolină) Shankar Mah...