miercuri, 22 iunie 2022

Raftul cărților

Mi-am arătat capodopera oamenilor mari și i-am întrebat dacă desenul meu îi sperie.
Mi-au răspuns: «De ce să te sperii de o pălărie?»
Desenul meu nu reprezenta o pălărie. Reprezenta un șarpe boa care digeră un elefant. Atunci am desenat și interiorul șarpelui boa, ca să poată înțelege și oamenii mari. Ei au nevoie mereu de explicații.”

Oamenii mari nu pricep niciodată, singuri, nimic și e obositor pentru copii să le dea mereu și mereu explicații.”

Am avut, de-a lungul vieții mele, sumedenie de întîlniri cu oameni în toată firea. Am trăit mult printre ei. I-am observat îndeaproape. Fapt care nu mi-a îmbunătățit cu nimic părerea despre ei.”
Antoine de Saint-Exupéry
(„Le Petit Prince”, Gallimard, 2007, avec des aquarelles de l’auteur; trad. B.-L.S.)

Niciun comentariu:

Muzicoteca de dinamită

Remember Shakti Saturday Night in Bombay (live, 2001) John McLaughlin  (chitară) Zakir Hussain  (tabla) U. Srinivas  (mandolină) Shankar Mah...