duminică, 21 martie 2021

POEMOTECA (azi, de „Ziua Internațională a Poeziei”, ploieșteni & prahoveni)

Moto:
„Sunt aici un poet, care bea din viaţă
Aşa cum oamenii mărunţi beau vinul.”
Ezra Pound


Cădere

Prăbușire din mine în afara
ochilor, urechilor, gurii, mâinilor și nasului meu,
a muri
este o parte de Dumnezeu
ce nu se șterge, se uită.
A muri...
ce joc,
ce tresărire speriată de carne
moartea aceasta ca o perdea de oglinzi.

Călin Angelescu
(1957-2002; „Vârsta politică”)


Eu vă iubesc pe toate

Astăzi aniversez o seamă de eșecuri și sînt din
nou singur lîngă femeia mea.
Astăzi aniversez o viață săracă, minionă și sînt din
nou singur lîngă femeia mea.
Astăzi mă uit pe geam și bolta înstelată
îmi permite să înțeleg că viața este de fapt
o boală profesională de care suferă
întreg satul în care m-am născut și de dragul
căruia sînt din nou singur lîngă femeia mea.
Astăzi sîntem unsprezece brumărel 1985 și sînt
din nou singur lîngă femeia mea.
Dan David
(1952-1990; „Venirea fiului”)



Floare de dor

Geaba le spun tuturor
că nu pot trăi de dor
şi, să fac lumea să creadă,
mi-am scris dorul pe zăpadă.

Eu l-am scris, dar am greşit
că zăpada s-a topit
şi, pe unde-a fost zăpadă,
crescu florile grămadă,
dar, privind atent la ele,
văzui că nu-s floricele:
erau dorurile mele –
călca lumea peste ele...
Gheorghe Ene
(1915-?; poet-țăran din Vadu Părului, Prahova; din volumul „Foc căzut din stele")


Un viscol de comete

Car umbra ta cum o secundă ora,
Prin mari saloane de mărgăritare.
Eu te iubesc în iarna care moare,
Cu flaute de iarbă și ghitare.

Și-n părul tău înmiresmat de fluturi,
Din ceruri cad arțari cu barba moale.
Parcă ar fi un viscol de comete,
Adulmecînd tristețea din pocale.
Ion Vintilă Fintiș
(„Bufonul și KlaRaReGina”)

Insomnie

Ce trist este tata,
când stă de vorbă cu mine!
El a plecat de mult de aici.
M-a lăsat pe mine zălog,
să aud cum vine vânt viclean
să mă cheme
în ținuturi fără de vamă.
Un copil, fără somn,
pe tabla de întuneric,
desenează lupi de aramă.
Nicolae Stanciu



Casa poporului

„Să dăm Cezarului ce-i al poporului”
Din sânge și nervi te-am făcut, din
clipele noastre când ar fi trebuit să iubim.
Am tăcut și-am urât, am tăcut și-acum
am uitat. Moartea noastră, ca un oaspete seara,
întrebându-ne de ce moarte vom muri, de ce fel
de vină vom fi ispășiți, noi, nevinovații de-a fi
în viață. În timp ce sutele de vieți ale celor
în culpă se succed fără pauză, în timp ce ei taie
și spâzură, în timp ce în fiecare se pregătește-un
tiran. Inteligența e un loc viran, mușcă din pâine,
privește
la soclul lui Lenin
Ion Stratan
(1955-2005; „Celebra specie umană” )



***
eu unde oare oi fi fost în timpul vieții mele?
mi-o fi fost rău sau mi-o fi fost bine?
oare unde și în ce timp m-oi fi uitat pe mine?
aiurea m-am tot dus în timpul vieții mele.
aiurea, răstignit între coșmar și manele.
dar într-o bună zi va fi bine, va fi dimineață.
pretutindeni și-n viața mea:
între o greață și o alta, mai mare, mai multă,
tot greață.
Lucian Vasilescu
(„ȚARA MEA, VIAȚA MEA, DRAGOSTEA MEA despre modesta mea ratare personală”)



Ploiești/Soare

plouă cu soare raza e la zece lei suta
zarea nici nu mai vede buza de-atâta departe
în Plo dimineața seamănă cel mai mult cu marea
când țipă pescărușii prințesa măzăriche are sare-n păr
în Plo dimineața e atît de senină că nestînjenit - în
spațiu-timp-ființă pixelii sfîșie culoarea prin care -
lumina plouă din tablou paloare și soare iar
până când până însărcinați într-a noua
timpul pînă la bac a trecut mai ușor
Mihai Vieru
(„Hotel Sud”)

2 comentarii:

Unknown spunea...

Foarte frumos, fratele meu...

Bogdan-Lucian Stoicescu spunea...

Mulțam, frate Liviule...

Muzicoteca de dinamită (remember the old times...)

Tull. Jethro Tull. Live at Tampa Stadium (1976) Îi ascultam de ceva timp, nu cu mult înainte de 1976-1977 (epoca de cînd datează concertele ...