marți, 8 decembrie 2020

Memento

 John Winston Lennon

(9 octombrie 1940, Liverpool – 8 decembrie 1980, New York City)


Chitarist, solist vocal, compozitor, grafician și co-fondator (în 1962, alături de Paul McCartney, cu care a compus peste 200 de cîntece) al unuia dintre cele mai influente grupuri din istoria muzicii rock, „The Beatles” (grup plasat, în 2004, de revista americană „Rolling Stone”, pe locul 1 în top 100 al celor mai mari artiști ai tuturor timpurilor), alături de care a susţinut peste 1.400 de concerte şi a editat numeroase albume: „Please Please Me” (1963), „With the Beatles” (1963), „A Hard Day’s Night” (1964), „Beatles for Sale” (1964), „Help!” (1965), „Rubber Soul” (1965), „Revolver” (1966), „Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band” (1967), „Magical Mystery Tour” (1967), „The Beatles” (1968), „Yellow Submarine” (1969), „Abbey Road” (1969), „Let It Be” (1970).
După destrămarea grupului (1970), Lennon și-a continuat activitatea cu proiecte personale, materializate în albume de referință precum „Imagine” (1971), „Some Time in New York City” (1972), „Mind Games” (1973), „Walls and Bridges” (1974), „Rock ‘n’ Roll” (1975) ori „Double Fantasy” (1980), din care, pînă în prezent, s-au vîndut peste 20 de milioane de exemplare, în timp ce „The Beatles” este cotat drept grupul cu cele mai multe albume vîndute (peste 600 de miloane de unități) în toate timpurile.

Pentru activitatea sa muzicală, John Lennon a fost inclus în
„Songwriters Hall of Fame” (în 1987) și în „Rock and Roll Hall of Fame” (1994).

A avut doi fii din două căsătorii, Julian (n. 1963) și Sean (n. 1975), care au devenit muzicieni.

Ochelarii pe care Lennon îi purta în clipa cînd a fost împușcat de Mark Chapman

„Vreau doar să-mi cer iertare din nou pentru această faptă. Nu am nicio scuză. Am făcut-o pentru gloria personală. El era extrem de faimos, era familist, era un idol. L-am ucis pentru că era faimos, am făcut-o din egoism. Îmi cer iertare pentru durerea pe care i-am provocat-o lui Yoko Ono. Mă gîndesc mereu la asta”, a declarat asasinul său în septembrie 2020.
Acum în vârstă de 65 de ani, Mark David Chapman a fost judecat și condamnat, după ce şi-a recunoscut vinovăţia pentru asasinarea celebrului muzician britanic în faţa imobilului în care acesta locuia, situat în Upper West Side din New York, în 1980.
Avînd de ispășit o condamnare pe viață, Chapman se află în prezent încarcerat în penitenciarul Wende din Alden, o localitate situată la periferia oraşului Buffalo.

Isolation

Niciun comentariu:

Vise & amintiri

„ M i-am pierdut bunicii și părinții, nu mi-am întemeiat propria familie, n-am copii și mă amăgesc că am prieteni (acele personaje cu care m...