luni, 30 noiembrie 2020

Poemoteca

Daniel-Silvian Petre *

A muri

A muri e o ruşine 

ca oricare alta.

În loc să stăm crispaţi

ar fi mai de bon-ton,

murind, 

să ducem mîna la gură

spunînd, un pic jenaţi,

pardon.

Şi să zîmbim.

(din volumul „Overdose”, ed. Marineasa, 1996)


Bonus track**

Libertatea de a trage cu ochiu'

Dacă aş putea arunca, în loc de priviri, gloanţe

şi dacă ar rămîne un singur om ne-mpuşcat,

înseamnă că te-am găsit, iubito,

şi n-a fost toată lupta în zadar

Ars poetica

Îmi hăituiesc gîndurile

prin desişul memoriei

Le pun lanţuri de litere la glezne

să stea locului odată

De pildă azi mi-ai trecut prin minte tu

N-aveai pe tine decît inelul de logodnă

Te-am strigat

dar ai mers nepăsătoare mai departe

Am trimis nişte cuvinte de dragoste

flămînde

în urmărirea ta.

Daniel-Silvian Petre

**(sursa: LiterNet)

* Poet, prozator, publicist, muzician (solist vocal, lider și co-fondator al trupei timișorene Survolaj), prietenul nostru împlinește astăzi 52 de ani. Din această firidă virtuală, îi transmit, din inimă, cele mai bune gînduri și mulți, și fructuoși, și-n sănătate ani! 

Survolaj

Broken Flight


Niciun comentariu:

Vise & amintiri

„ M i-am pierdut bunicii și părinții, nu mi-am întemeiat propria familie, n-am copii și mă amăgesc că am prieteni (acele personaje cu care m...