sâmbătă, 14 noiembrie 2020

Filmoteca de dinamită

  Amintiri bucureștene 

(un documentar din 1970 de Radu Gabrea )

Documentarul de montaj Amintiri bucureștene face o incursiune fascinată (prin imaginile de arhivă), însă de multe ori naivă (prin comentariile naratorilor) în lumea Bucureștiului antebelic și interbelic. Filmul reprezintă mai mult decât o excelentă școală de tehnică cinematografică, el avînd tot ce-i trebuie ca să încînte: inedit și senzațional, multă curiozitate și puțin ridicol, duioșie și ironie, imagini frapante și emoționante. (Ion Cantacuzino, revista Cinema, 1971),  fiind valoros mai ales prin imaginile-document pe care le prezintă. Descoperim secvențe cu Tudor Arghezi privind panorama orașului, cadre rare cu Maria Tănase sau înregistrări cu manifestațiile de stradă din 1912 (unele dintre acestea fiind utilizate și cu scop propagandistic, pentru a ilustra evenimente petrecute în anii '20).

Niciun comentariu:

Vise & amintiri

„ M i-am pierdut bunicii și părinții, nu mi-am întemeiat propria familie, n-am copii și mă amăgesc că am prieteni (acele personaje cu care m...