luni, 26 noiembrie 2018

Haihui printre cuvinte

Îndrăgostita
Da, alunec și mi-e dor de tine
și mă pierd din mâini pe mine,
nesperînd că voi putea să-nfrunt
tot ce, ca din partea ta îmi vine
grav, și neclintit, și ne-ntrerupt.

...alte vremi: O, cînd eram doar una,
de nimic chemată și trădată, 
liniștea-mi era a pietrei, toată, 
râul peste ea șoptind întruna.

Dar acum, în astă primăvară, 
lin m-a frînt ceva întâia oară
din prea sumbrul an necunoscut,
și ceva mi-a dat sărmana-mi viață
caldă-n mîini cuiva ce ieri la față
și-n adîncul meu nu m-a văzut.

Rainer Maria Rilke
(„Opera poetică”, ed. Paralela 45, Pitești, 2007; trad. din limba germană de Mihail Nemeș)

Niciun comentariu:

Muzicoteca de dinamită (remember the old times...)

Tull. Jethro Tull. Live at Tampa Stadium (1976) Îi ascultam de ceva timp, nu cu mult înainte de 1976-1977 (epoca de cînd datează concertele ...