marți, 26 martie 2024

Poemoteca



Moto:
Trebuie alese vorbele cu grijă, vorbele acestea lasă urme...
(M. I.)

De la stînga: Cezar Baltag, Matei Călinescu,
Mircea Ivănescu, Nichita Stănescu, Modest Morariu și Petre Stoica
(1958)

despre logodnicele marelui marelui om
sau
să fie chiar și auzul o vorbire cu adevărat?*

(…)

                                                 (și eu mi-am amintit chiar de curînd
cum mi-a spus odată o ființă ­– alta, firește, ­– întotdeauna era o
                                                                                                          alta –
cum mi-a spus ea odată că nu mă voi mai schimba, vorbele mele
sînt aceleași, pentru că numai despre mine vorbesc – și oricare
                                                                                           dintre ființele
cărora le spun eu că am a le spune adevăruri, nu sînt de fapt
decît oglinzi – și, firește, eu știu că trebuie să nu mă uit în oglindă,
căci dacă mi-aș vedea rînjetul acolo – oglindit mi-ar rămîne
pe față, strîmbîndu-mi-o și mai mult)
Mircea Ivănescu
(1931-2011)

* Din volumul Commentarius perpetuus (parabole), ed. Dacia, 1986

Niciun comentariu:

Muzicoteca de dinamită (remember the old times...)

Tull. Jethro Tull. Live at Tampa Stadium (1976) Îi ascultam de ceva timp, nu cu mult înainte de 1976-1977 (epoca de cînd datează concertele ...