vineri, 11 noiembrie 2022

Planeta giganților

Leonard Cohen
(21.IX.1934 - 7.XI.2016)

M-am născut la Montreal pe 21 septembrie 1934.
Numărul pașaportului meu este 5-017560.
Am ochii căprui.
Sunt pregătit să mor.
Sper că nu e prea inconfortabil.
Cam asta e legat de mine.
(L. C.)

Aparenta turbulență*

Ai fost ultima femeie tânără
care m-a privit așa
Când a fost asta
cândva între prăbușirea turnurilor gemene și tsunami
Te-ai uitat la cureaua mea
și-apoi mi-am aplecat și eu privirea spre curea
Aveai dreptate
n-arăta rău deloc
apoi ne-am reluat viețile.
Viața ta – nu știu
dar a mea e în mod ciudat pașnică
dincolo de aparenta turbulență
provocată de diverse litigii și de înaintarea în vârstă.
* din volumul „Flacăra” , Polirom, 2019, traducere din limba engleza de Florin Bican

Cohen & Marianne Ihlen

I saw you in this morning,
You’re moving so fast,
Can’t seem to loosen my grip
On the past.
And I miss you so much.
There’s no one in sight.
And we’re still making love
In My Secret Life.

In My Secret Life

Niciun comentariu:

Muzicoteca de dinamită

Remember Shakti Saturday Night in Bombay (live, 2001) John McLaughlin  (chitară) Zakir Hussain  (tabla) U. Srinivas  (mandolină) Shankar Mah...