duminică, 10 aprilie 2022

Ucraina Story

Khrystyna Stuy*, după masacrul din Bucha:

Sunteți un popor de cerșetori! Cît de nenorociți sunteți!

Atleta în vărstă de 34 de ani este medaliată cu bronz la
Jocurile Olimpice din 2012 cu echipa Ucrainei de ștafetă 4x100 m
„Au trecut patru zile și nu-mi pot reveni în fire, patru zile în care am privit pozele din Bucha și nu am putut crede că tot ceea ce văd este posibil să i se întâmple poporului meu.
Nu vreau să public imagini cu oameni torturați, femei violate și copii morți. Mă doare corpul când văd acele imagini. Zilele astea simt durere, neputință și rușine pentru că nu pot ajuta, vinovăție pentru că am supraviețuit, mânie și dorință de răzbunare. Apoi un gol.
Vreau să spun (…) cât de nenorociți sunteți! Sunteți un așa popor de cerșetori încât vă bucurați la un borcan de Nutella! Vă bucurați de înghețată delicioasă!
Ce dezgustător este că furați bijuterii de la femeile noastre, le furați lenjeria intimă și o duceți bunicelor voastre, iar ele vă spun la telefon să luați mai mult. Sunteți niște creaturi malefice, pregătite să ucidă și să adune cadavre de parcă ar fi trofee. La ce naiba luptați pentru o țară din care trebuie să furați televizoare pe timp de război?”

Niciun comentariu:

Planeta giganților

Waters. Roger Waters. Wish you were here (versiune acustică, 2022)