luni, 25 aprilie 2022

Poemoteca

 „Pietà”, pictură din Capela Buonvisi a Bisericii Sf. Frediano (Lucca)
aparținînd pictorului bolognez Francesco Raibolini 1447-1517),
îndeobește cunoscut sub numele de Francesco Francia.

 

Pietà
Îți văd acuma iarăși picioarele, Isuse,
pe care tinerești eu le-am aflat
pe vremea cînd, sfioasă, le-am spălat;
o, cum stăteau în părul meu supuse:
un alb vînat în ierburi tupilat.

Trupul pe care nimeni nu l-a iubit vreodată
îl văd abia în noaptea aceasta de iubire.
N-am stat culcați alături niciodată,
Și-acum găsesc în juru-ți doar veghe și slăvire.

Și, iată, mîinile îți sînt zdrobite,
dar nu de mușcătura mea, iubite!
Inima ta-i deschisă și intră-n ea oricine,
și-aș vrea să fie numai pentru mine.

Ești ostenit acuma și gura-ți ostenită
nu îndrăgește gura mea mîhnită...
A fost cîndva, Isuse, vreo clipă pentru noi?
Cît de ciudat ne stingem deodată amîndoi!

Rainer Maria Rilke

(Din volumul «Versuri», EPLU, București, 1966, p. 156; în românește de Alexandru Philipide)

Niciun comentariu:

Planeta giganților

Waters. Roger Waters. Wish you were here (versiune acustică, 2022)