luni, 25 iunie 2018

Haihui printre cuvinte

Eu sunt Nijinski...

Eu sunt un om simplu. 
Eu am obiceiuri mizerabile, dar vreau să le îndrept. 
Eu vreau ca oamenii să îmi arate unde greșesc, căci vreau să-și facă griji pentru mine. 
Eu îmi voi face griji pentru alții, dar și pentru mine își vor face griji toți. 
Eu vreau o grijă din dragoste, nu din răutate. 
Eu nu vreau favoruri. 
Eu nu sunt iertare. 
Eu sunt iubire. 
Eu vreau să vorbesc despre iubire. 
Eu voi vorbi despre iubire.  


Eu vreau să scriu, dar nu aici, căci eu simt moartea. 
Eu vreau să plec la Paris, dar mă tem vă nu voi reuși. 
Eu vreau să scriu despre moarte. 
Eu voi numi prima carte Viața, iar pe aceasta Moartea. Voi da o idee despre viață și moarte. Sper să am succes. 
Eu știu că, dacă voi publica aceste cărți, atunci toți vor spune că sunt un scriitor mizerabil. Eu nu vreau să fiu scriitor, eu vreau să fiu gânditor. 
Eu gândesc și scriu. 
Eu nu sunt scrib, eu sunt gânditor. 
Eu nu sunt Schopenhauer. 
Eu sunt Nijinski. 
Eu vreau să vă spun vouă, oamenilor, că eu sunt Dumnezeu. 
Eu sunt acel Dumnezeu care va muri, când nu va mai fi iubit. Mie îmi e milă de mine, căci îmi e milă de Dumnezeu. Dumnezeu pe mine mă iubește și îmi dă viața în moarte. 
Eu sunt moartea.

(„Jurnal necenzurat”, ed. Nemira, 2018)

2 comentarii:

Unknown spunea...

Ce epocă fabuloasă și ce artist! Merci de semnalare, nu știam că a apărut jurnalul, îl caut dimineață! Merci encore!

Bogdan-Lucian Stoicescu spunea...

N-ai de ce! Pentru puțin!

Muzicoteca de dinamită (remember the old times...)

Tull. Jethro Tull. Live at Tampa Stadium (1976) Îi ascultam de ceva timp, nu cu mult înainte de 1976-1977 (epoca de cînd datează concertele ...