vineri, 10 noiembrie 2023

Poemoteca

?*

Ce să fac cu zarzavatul
cu cartoful și cu ceapa?
De căldură-mi ține pîinea?
De culcat îmi este apa?

La ce bun belșugul ăsta
într-o zi de post și ger?
Ne-nțeleasă îmi e limba
de ce-mi dați dacă nu cer?

Omu
se culcase-n piață
pe mormane de verdeață c-o servietă diplomat
strînsă-n brațe
și c-un sac
în loc de cap.


L-am trezit
și-am întrebat:

Ce să fac cu zarzavatul
cu cartoful și cu ceapa?
De căldură-mi ține trupul
de culcat îmi este apa?

Ce să fac cu ziua, noaptea?
Moartea e ca un ulei?
Sufletul ni-l taie ploaia?
De neplîns mi-s ochii grei?

Pfui-Pfui
Cuiu-i cui!
îmi răspunse dumnealui.
(1980)

Ioana Crăciunescu


* Poem din antologia „Chit sau dublu. Ioana Crăciunescu împarte cărțile jucătorilor de-o viață
apărută în anul 2021 la Editura Charmides în Biblioteca Infinitezimal.

Niciun comentariu:

Muzicoteca de dinamită

Remember Shakti Saturday Night in Bombay (live, 2001) John McLaughlin  (chitară) Zakir Hussain  (tabla) U. Srinivas  (mandolină) Shankar Mah...