joi, 7 iulie 2022

Poemoteca

Daniela Caurea
(7 iulie 1951 - 4 martie 1977)


Pace ninsă

Dar amintirea cine să mi-o ia,
Să mi-o culce sub mareea cleioasă și grea,

Sub drumul lovit de grele sandale,
De pecețile umbrei și inimii tale?

O manta de miere cu chenar de lut,
De-a cărei lumină lupii își ascut

Gheara puturoasă și deja învinsă
De-atîta pace și sclipire ninsă?

Cine să mi-o prindă, dacă eu n-o prind,
Dacă nu-i ajung legănatul grind

Deși ard în juru-i ca o maică deltă
Și-o îmbii cu daruri pe o coamă zveltă?

Cine să mi-o-ngroape cu lopeți livide,
Cînd Ea intră-n mare și se sinucide?

(din volumul „Văzduhul de cuvinte”, ed. Eminescu, 1979)

Niciun comentariu:

Muzicoteca de dinamită

Remember Shakti Saturday Night in Bombay (live, 2001) John McLaughlin  (chitară) Zakir Hussain  (tabla) U. Srinivas  (mandolină) Shankar Mah...